10.5 - 2

Nyligen hemkommen från Örebro. Har vart på en utbildning i föreningslära, en sisu utbilldning. Var jag, malin,jennifer,robin & johanna som åkte. När vi väl satt där så kändes det som om vår styrelse också borde ha varit där, visserligen sitter jag i styrelsen men jag är bara 1 av 7!

Riktigt inspirerande faktiskt vi känner oss taggade och vill verkligen börja jobba med föreningens grunder och ideér. Vi fick en jätte läcker baugette med en side sallad, frukt, mineralvatten eller så fanns det en stor kaffeautomat och även en stor skål dumlegodis =) Tiden var dock lite tokig då hela söndagen verkligen försvann..

Men nu är jag hemma igen och tänkte jag skulle berätta vad som egentligen hände på tävlingen igår...

Min kusin Ellin har tilsammans med Daniel precis börjat tävlat, igår var deras andra tävling någonsin och dom dansar i lägsta barn klassen BBE. Tävlingen startade med kvartsfinal för deras del och dom dansade i takt hela rundan. Vi hade även 4 till par i den klassen vilket inte har hänt Marionetterna på flera flera år, jätte roligt att vi har så många nya på G! Men tillbaka till historian. Efter ett tag säger speakern nu så ska vi dra resultaten för bugg barn e och vi alla vart på helspänn. 1,2,5,6,8,9,10,12,15,17,18,22,25,26&27 Yes!!! Daniel och Elin vidare dom hade nummer 9 tillsammans med Lukas och Linda nummer 15. Alla blir jätte glada och dom överlyckliga. Men efter ett tag kommer min morbror Roger fram till mig och såhär lyder samtalet:
R - visst dansar väl Elin i BBE?
S - Ja
R - För på papprena där ute så står det inte att dom har gått vidare. Men dom ropade ju upp dom!
S -Va?!?!
Jag springer iväg mot resultat listorna..... Det stämmer. Dom har fått placering 15 tillsammans med 2 andra par... Shit tänker jag nu och springer efter Bettan. Både hon och jag kliar oss i huvudet och tänker det här måste vi göra något åt. Fram till seketariatet och försöker desperat få kontakt, jag får dra historien för 2 personer sen får jag prata med tävlingskontrollanten och ta det hela igen. Hon börjar bläddra med massa papper och står sen ett bra tag och ser fundersam ut... Och efter ca 5 min kommer hon fram till att dom har helt enkelt sagt fel och att dom INTE har gått vidare.. Hon kan inte göra något åt saken då hon inte kan ta med dom plus dom  andra två paren som hade samma siffror som Elin och Daniel utan vi blir helt enkelt tvungna att förklara för våra barn att dom INTE kommer att få dansa... Känslosam som jag är så kan jag inte hålla tårarna tillbaka och springer ut ur hallen..... Bettan berättar för barnen medans jag står utanför och gråter slutar med att jag går ner på stan med pappa som skulle köpa alvedon. Pappa köpte även en baugette till lunch och när vi väl kommer tillbaka så har jag lugnat mig och kommer över det hela på så vis att jag inte gråter så fort nån nämner det hela! Tävlingen fortsätte roch vi har riktigt kul resten av dagen! Bjuder på massa bilder!

Ska kolla på Wipeout nu sen Söndagsparty! Ha de bäst!
Förresten, vad tycker ni så långt om designen???


 

 

 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Yes. Jonas hade pratat med Kenneth och bestämt lördagen så vi kommer

2009-05-11 @ 20:30:41
URL: http://jpalmkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test