4.11

Kallt som tusan va det idag... Jag som ändå hade tagit en fleece tröja under jackan idag för att jag tyckte det var lite kyligt igår. Men det hjälpte inte för fem öre! Sjukt kallt!

Vart jobb med kontrastfärger idag. Allså hur man väljer färg för att ex framhäva ögonfärgen. Väldigt spännande att se vad rätt färg på ögonskuggan kan göra för ögonen... Själv fick jag orange på mina ögon :) Jobbade med lockskugga samt intensitetsskugga.. Så det va orange på innrehalvan av locket och på yttre halvan lägger man en mörk färg. Vart riktigt snygg tills Veronica fick för sig att det inte va bra och så började hon sudda med svampen och tillslut hade jag ingen färg alls kvar.. Lite synd! Men så kan det va ibland :)

Vi gjorde även rouge.. Också riktigt svårt. Inte alls som man brukar lixom :)
Jag tycker att min sminkning på Veronica vart riktigt bra. Trotts lite miss med skugga och rouge, men nästa gång sitter det!

Sen så har jag en efterlysning!! Jag behöver tjejer/kvinnor/damer som från måndag 9/11 och varje vardag fram till 18/12 kan komma upp till Sthlm och sitta modell för mig. Kl 10.00-13.00. Jag har tyvärr inte möjlighet att betala tåget åt er men jag ber er SNÄLLA hjälp mig nu!!!! Alltså, modeller sökes i mängder! Hör av er... (Man får EJ ha med sig barn eller djur när man ska vara modell)

Har spenderat hela kvällen hemma hos mamma aldelles ensam. Har tvättat! Nu är det inte mycket tvätt kvar hemma så nu ska jag försöka hitta en tid i tvättstugan som passar!

Nu ska jag kila hem och hoppa i sängen för den här dagen!

Kram på er!! 

Kommentarer
Postat av: Jessica

HAHAHA hur i helvete ska du lyckas hitta så många brudar som kan komma upp alla dom dagarna?

Lycka till darling=)



Hade jag vart hemma så hade jag kunnat komma en dag iallafall=)

2009-11-05 @ 12:05:16
URL: http://jpalmkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test