29.10

Känner mig ungefär som igår, fast inte riktigt lika trött, men jag ska iaf gå och sova strax.

Har fått sån idotiskt jobbig rethosta. Jätte kul när man sitter på teorin 1 timme och bra hostar igenom allt och förstör för dom andra :( Ännu värre när stackars Malin skulle sminka mig under den praktiska delen...

Idag har vi iaf åter lagt fetbas, pudrat, mascara. Och lite nytt. Vi gjorde fransmarkering, jätte läckert! Men går in med en pensel och en produkt som heter aquacolor och trycker in färg mellan fransarna i fransrötterna vilket ger ett "rejält" lyft för ögat och tätar till fransarna. Jag diggade det stenhårt, kommer alltid använda från och med nu. Dock väldigt svårt så jag kommer behöva mycket träning. Vi gjorde också en grund skugga som bestodd av 2 delar, en mjuk globskugga och en mjuk droppskugga som man binder ihop och dom bildar då det som kallas grund skugga.

Jag vart ritkigt nöjd med min sminkning på Malin, lyckades dock inte till 100 med basfärgen. Men som jag sagt tidigare; SKIT SVÅRT!!!!!!

Va hem till mamma nu på kvällen och lånade tvätt maskinen ocg då passade jag även på att pröva alla dessa moment på henne också :) Vart bra!

Imorgon är det sista dagen på första veckan. Det har gått fort... Bara 7 kvar till lov och till jul.

Nu ska jag tvätta alla penslar som är kvar att tvätta och sen blire sängen!! Natti Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test