21.4


Ojoj.. Höll nästan på att missa att skriva idag! Får icke hända, jag har ju blivi så duktigt nu!

Men precis som alla andra så undrar jag vad f*n hände med vädret???? Va ute på förmiddagen och hahde det inte vart för ostfrallorna vi vart bjudnda på och koppen med te så hade jag nog avlidit! Fy va kallt och regn och snö om vartannat. Men tydligen är det detta som kallas för April väder!

Åkte direkt till bäckby efter jobbet, styrelsemöte stod på schemat. Först in på apoteket lite panikslagen och bara hoppades att jag hade p-piller kvar att hämta ut för jag ska börja äta på ny karta idag och kartongen här hemma va visst slut! Men ibland ska man ha tur så nu har jag 6 nya kartor hemma! Fick även en lista på mina sparade recept och där fanns lite allergimedicin så jag ska passa på att hämta ut innan dom "tar slut" Har ätit av sånt vi hade hemma, vilket blir lite olika sorter i nån vecka nu då det kliat i ansiktet och näsan blivit täppt. Nedrans pollen!
Köpte även en jätte smarrig pasta (och en chokladkaka) innan jag gick in på lokalen.  Möte blev kort och inte så vidare intressant tyvärr. Brukar vara roliga och efteråt brukar man känna att vi gjort nått vettigt med det vart så fjuttigt idag av någon anledning. Men men..

Dagens steg i stegräknartävlingen på jobbet är 10857. Inte lika högt som igår men ändå bra! Och hade jag haft den på mig hela dagen igår hade det blivit ännu större glapp. Hade nämligen ca 6000 efter jobbet (och mötet) idag istället för ca 3000 igår. Men efter mötet så va jag inte allt för nöjd med stegen så jag tog en promenad för att få upp steg antalet. Och det funkade ju! Och nu har jag verkligen bestämt mig. Nu finns det ingen återvändo nu är det bara fullfart och mer som gäller. Övervikten ska bort bort bort!!

Nu kallar John blund och jag har hört att vila är lika viktigt som rätt mat och motion för en bra viktnedgång så det blir helt enkelt sängen nu och imorgon väntar en förmiddagspromenad! Good luck to med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test