9.4

Då vare helg igen då. Shit va det går fort! Och inget har man att göra heller..

Slutade tidigt idag, jobbar ju som sagt inte så länge på fredagar. Jag hade en idé när jag åkte till jobbet om att jag tänkte att vi kanske ska se om gympa hallen är ledig så kan vi gå dit en sväng med tanke på att vädret va helt värdelöst och jag orkar inte bara sitta på avdelningen med 30 ungar som blir rastlösa. Men när jag väl kommer till jobbet om än lite sent så har min kollega dragit igång värsta projektet med gips och kladd i pysselrummet, vilket jag avskyr. Hatar att vara där inne. Sån oreda och ungarna bara kladdar och gapar efter hjälp hela tiden. Dom blir helt odrägliga när dom ska pyssla! Ohhhh... Bara ryser vid tanken på det!

Men vi alla sätter oss ner o går igenom dagen.. Två av kollegorna ska gå till sin avdelning, som blivit storstädad under lovet, och plocka iordning så man kan dra igång som vanligt igen på måndag. Så då blir vi bara två kvar hos oss. Jag som är lite (läs enormt) drivande tar kommandot och bestämmer att vi ska alla gå till gympahallen, oavsett om man vill eller inte. Tycker det är bra om ungarna får leka lite, och så blev det.  Vi fick en jätte mysig förmiddag i hallen vi lekte bara lekar, inget bollspel eller redskap som det annars alltid blir. Utan fruktsallad, svansjaga, killerball, katt&råtta. Oj oj vad vi lekte! Skoj! Och alla var med utan att gnälla, stora som små!

Resten av dagen har det inte blivit mycket av. Facebookat mest och sovit en sväng. Med täcke och kudde i soffan, skönt! Spelade lite wii fit också.  Kvällen vart inget speciellt heller, inte ens ordentlig mat. Kebab med bröd och cola. Kollade på talang och sen solsidan. Kanske världens bästa serie :)



Efter det så lyckades jag övertala K att spela mario party på wii. Jag vann! K vart "sur" och gick och spela med sina data nörd vänner istället :)

Nu sitter jag här och har dötråkigt. Bläddrar runt på facebook och på bloggar i ett desperat försök att hitta nått att underhålla mig med. Men nej, hela "världen" verkar göra nått skoj ikväll och inte befinna sig i cyber rymden. Tråkigt för mig.

Imorgon.. Någon som vill göra något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test