23.4

Idag som alla andra dagar så vaknade jag av att det va så j*vla ljust i rummet. kl 04.50 står jag på en pall och försöker hänga en till filt över gardinstången för att försöka minska ljustintrånget lite iaf. Så snyggt ;)



Det här är visserligen taget kl 09, men det ger en bra bild över hur ljust det är när man ska försöka sova :(
Skrev ju igår om mörkläggningsgardiner från hemtex. Min snälla mamma upplyste mig idag om att dom kostade 399:-/längden. Damn! Det finns inte i min budget.. Måste ju köpa skor ;) Haha. Men det fanns liknande på Ikea 349 :- paret. Men jag tvivlar ju på att dom är lika bra. Så det kanske får bli rullgardin istället. Åh! Jag vet inte alls om jag ska vara ärlig....

Va iaf nöjd över att solen sken eftersom då skulle man kunna vara ute hela eftermiddagen och njuta. Mmm tji fick jag. Frysa var vad jag fick göra! Skit väder! Tog mig ut på en promenad efter jobbet, tvingade med mor, hon kallar mig numera för slavdrivare. Men vill man slippa vassen i sommar så är det bara att ligga i. Gik förbi apoteket och hämtade ut allergimedicin eftersom receptet skulle gå ut snart. Dumt dumt dumt beslut av mig, 471 kr adjöss!! För lite medicin. Vansinnigt!!!! Vart skit sur och nu känns det som hela helgen kommer överskuggas av detta enorma ekonomiska bakslag!

Kenneth drog iväg framåt kvällen trotts att han sagt flera flera gånger att han inte skulle göra nått ikväll. Så jag åkte ensam ut på hälla för att handla lite käk, och då kom jag på att dinsko hade ju öppet :) Så jag passade på att prova lite snabbt, provade två par, helt ok skulle kunna tänka mig båda två. Men aningens stora som ni ser, inga tår som kommer fram i detta paret.. Kan tvärr inte visa bilden på den andra skon då min telefon och dator strejkar och vägrar bluetootha ihop sig så jag kan skicka bilden :P



Iaf, nu sitter jag här o väntar på att karln ska ringa och vilja åka hem. Bokstavligen hatar att hämta honom efter krogen för han ska alltid hålla på tjaffsa men nu lovade han att om han gjorde det den här gången så kommer jag aldrig nånnsin mer ens behöva ta emot ett samtal när han tjatar om att bli hämtad. Och det kan det ju va värt att chansa på ;) Så nu vet jag  inte om jag ska gå o sova som jag hade tänk eller om jag ska va vaken. Men det lutar mot sängen eftersom det inte finns nått att göra den här tiden och jag är ganska trött!

Men, jag glömde skriva om en sak igår. En ganska viktig och spännande sak. Efter en del turer fram och tillbaka fick jag och Birgitta Lagerholm, rektor för makeupstudion äntligen tag på varandra igår. Hon hade ett eventuellt jobberbjudande till mig. Hon undrade om jag eventuellt var intresserad att utbilda mig till makeupartist lärare. Allså fattar ni!!! Jag, lärare för att utbilda nya makeupartister. Oh yeah! Man måste ju gjort nånting rätt under utbildningen allså ;)
Men - Det fanns inget konkret just nu, ev en gymnasie skola här i stan som kanske söker en sån här lärare och har kontaktat Birgitta för att få en. Men då innebär ju det att jag måste utbildas först och rent ekonomsikt så vet jag inte hur det skulle gå. Utbildningen behöver jag inte betala för i så fall men precis som när jag gick min utbildning nyss så kan jag inte ha någon inkomst under den tiden förmodligen samt att jag får ju pendlingskostnaden igen. So what to do?
Får iaf fundera på det hela ett tag då hon som sagt inte hade nått konkret just nu utan hon skulle återkomma senare. Så tills dess får jag fundera helt enkelt!

Ojdå, höll på att glömma dagens mätarställning, futtiga 9184. Får bättra mig nu lördag och söndag. Det är nämligen dom sista dagarna på tävlingen. Heja mig!

Hörs imorrn igen vänner. Ni är ganska många (allt är relativt) dagligen nu! Skoj!
Natti Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test