25 Augusti

Ja då var det dags att säga God Natt till ännu en dag!

Idag var det onsdag vilket för mig innebär vägningsdag på viktväktarna.
Travade (åkte bil) dit med tanken om att det förmodligen skulle stå plus på vågen, kanske till och med nästan tillbaka till utgångsläget som jag hade 7 Juli när jag skrev in mig.
Men det skulle visa sig inte vara så farligt utan faktiskt bara +0,3. Vilket jag var väldigt nöjd med.

Nu så börjar vardagen infinna sig så gott det går när man är arbetslös så det blir lite mer rutiner och planering. Ska göras en ordentlig vecko matsedel så det går snabbt smidigt och enkelt att hålla mig till mina 29 poäng om dagen!

Idag så provade vi dessutom två helt nya recept som fanns i en kokbok som vi fick på mötet idag. Till lunch vart det spagetti fritata med basilika fraiche 10 poäng och till middag bakad potatis 8 poäng (4 halvor) med vitlöksbröd 5 poäng. Båda var väldigt smarriga! Fick iaf inte ihop mina 29 poäng som man SKA äta upp så det vart 3 ballerina kex 6 poäng till efterrätt för att fylla ut det hela..


Nu ska jag gå och sova sådär1½ för sent, ska faktiskt jobba imorgon.. Men det är ju lyx att man inte börjar förrns 11.45 :D

Men natti natti på er! Om någon nu skulle råka vara vaken fortfarande ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test