23.3

Hello hello mina vänner! Jag bloggar på en tisdag vad har hänt?? ;)

I söndags kollade vi på en riktig skit film, vet inte ens vad den hette... Dålig va den iaf!
Chokladbollarna va också sådär, inte alls så goda som jag hade önskat men det slank ner iaf..

Igår jobb igen, lite blandade känslor krig det här med jobbet just nu. Trivs men ändå inte..
Idag har jag mest lidit i det tysta på eftermiddagen, hemsk magvärk/illamående samt huvudvärk. Så jag spenderade mestadels av tiden sittandes då märktes det knappt. Men jobbar man med barn är det ju inte allt för lät att sitta ner hela tiden. Fick bland annat brottas med en helt galet arg liten pojke som bara ville låsa in sig på toan vilket jag inte ville! Och jag fick som jag ville efter en stunds tvångshållande.

Vart med tanke på värken ingen dans för mig ikväll...
... kom istället hem till ett konfliktfyllt förhållande. Konflikten startade på telefonen medans jag va på jobbet. Det hela handlade om påsken! Jag har ju tagit för givet att eftersom vi va i gbg förra påsken så är vi hemma i år och gjort massa planer efter det. Men nu hade K fått för sig att han tyckte vi skulle åka till gbg. Eftersom vi har en hel del problem med vår kommunikation så urartade allt och vi blev som vanligt sjukt oense om detta på telefon ska tilläggas! Men när jag kom hem så tog vi tag i konflikten och det hela slutade i en oväntat bra kväll.. Vi fick mycket sagt och mycket kom ut som kanske inte skulle kommit ut annars. Sjukt bra!! Känner mig väldigt lättad att vi hittat nån slags nyckel till starten på vår förändring.. Vi måste börja ta hand om varandra. Som K sa att vi går runt här och skiter i varandra, gör inget för den andra utan att kräva något i retur. Va fan, så kan det ju inte va!! Man måste kunna offra saker för varandra bara för att man gör så.. Och jag tror att vi har kommit ett stag på vägen iaf. Vi kommer iaf att vara hemma på påsken, vilket jag glädjer mig åt av flera anledningar som jag inte tänker ta upp här!

K kommer troligen åka till Linköping i helgen för att spendera tid med Jonas som flyttat dit. Jag blir kvar hemma även om jag hade tyckt det skulle vart nice att umgås med Jessica. Men hennes vän Linda ska dit och jag har planer här hemma så det får bli en annan gång. På fredag är jag bjuden på en fest som jag av lite olika anledningar inte riktigt vet om jag kommer gå på än.. Tror inte jag kan ta det beslutet förrns på fredag. Och på lördag vart jag idag hembjuden till syster för den där taco festen som inte blev av nu i helgen. Så jag får åka till Linköping en annan helg..

Nu är jag på väg i säng, för sent som vanligt. Hade tänk komma i säng vid 10 men det händer väldigt väldigt sällan. Men innan 11 anser jag vara lyckat resultat för mig iaf ;)

Natti natti!
//Sandra

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!

Du vet väl att du är mer än välkommen även fast Linda kommer. Det hade vart jätte roligt om du hade följt med.

Jag pratade med Micki för ett tag sen om att tjejerna skulle komma ner en helg när de blev lite varmare och då tänkte jag skicka hem Jonas till Västerås:)

Men det får bli efter Mallorca.

Du har inte funderat något mer på påsk-lördagen än?

Tänkte ifalld u kunde möta upp oss när du är klar med släckten.

Det blir troligen så jag kommer göra.

OCh det finns ju alltid alkohol på släck träffar så full blir man ändå:)

2010-03-24 @ 08:31:21
URL: http://jpalmkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test