12.5

Är så jäkla nöjd!!!!
Har lyckats med att laga Mexico soppa, den man fick i skolan, och den smakar nästan exakt som i skolan!!! Ohh.. I alla dessa år som jag undrat och undrat vad som är i och hur man gör. Tack vare snälla mattanter så vet jag nu! Och jag tänker dela med mig :)

Idag gjorde jag såhär, men nästa gång kommer jag nog ändra lite på mängderna.. Fick nämligen bara vad som ska vara i soppan inga dl eller liknande så jag bara chansade nu när jag gjorde. Men här kommer det!

1½ l vatten
3 köttbuljongtärningar
1 frp Ica krossade tomater
5 dl pasta (orginal är snäckmakaroner men jag hade spiraler)
ca 2 dl chilisås
Tacofärs efter behag (vet inte alls hur mycket jag hade, kanske 2-3 dl)
Salt + Peppar

Gör såhär: Koka upp vattnet, lägg i buljongtärningarna. När tärningarna lösts upp häll i tomaterna, chilisås samt salt+peppar. Koka upp. Häll i färsen. Koka upp. Häll i pasta. Koka "kraftigt" tills pastan är klar. Låt små puttra på väldigt svag värme ett tag. Smaka av. Klart :)

Såhär i efterhand så kokade jag soppan för länge så pastan är nog den mest överkokta pasta jag någonsinn ätit. Haha! Men som sagt så är det inget fel på smaken!
Jag lovar att det här är så gott. Gör den jag lovar ni blir inte besvikna!!!

Annars så hade jag en väldigt trevlig eftermiddag på jobbet idag. Hade syster med barn (2/3) på besök i ca 2 timmar. Nice! Dom ska nämligen få en lekstuga som vi ska gör oss av med och Linn ska komma och praoa hos oss 2 dagar nästa vecka så därav detta långa besök. Mycket mysigt!

Imorgon är det ledig dag. Nice! Dagen brukar vanligtvis gå åt till att åka långt iväg till staden där SM arrangeras, men i år är inte så fallet eftersom det är i Sthlm så vi åker tidigt fredag morgon istället. Oh! Jag är så nervös och förväntansfull men jag vågar inte hoppas på för mycket även om jag egentlgien vill det! Oh! Jobbigaste på länge! Så snälla alla håll tummarna för oss!

Nu ska jag slänga mig i soffan ett tag oc senare sängen...  Kramis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test