10 Februari

Parmesan panerad torsk



4 portioner

600g torsk
1 ägg
1½ dl ströbröd
1 dl riven parmesanost

Blanda ströbröd och parmesan. Vispa upp ägget och vänd fisken i det och sedan i ströbrödet. Stek fisken i margarin på medel värme tills fisken är genostekt och paneringen har fått en fin gyllene färg.

Sås
2 dl matlagningsyoghurt max 8%
1 dl hackade räkor
1 vitlöksklyfta
2 msk hackad dill

Blanda i räkor, vitlök och dill i yoghurten, smaka av med salt och peppar. Ska ärligt säga att jag inte hade räkor i såsen idag så det kan man ju göra som man vill med!

I originalreceptet ska det vara ugnsrostad potatis/rotfrukter men jag va sugen på potatismos. Tycker nästan det passar bättre till fisk. Jag kokar min potatis i mindre bitar sen så har jag jölk och flytande milda när jag vispar ihop moset med elvispen. Vad man har i sitt mos anpassar man efter hur mycket fett man vill äta. Godast blir det med ett  ägg, grädde och riktigt smör. Men som ni vet så håller ju jag på och ska gå ner i vikt så då passar det sig inte ritkigt! :)


Så, jag är verkligen ingen fisk ätare men jag lovade min vv konsulent att jag skulle äta fisk den här veckan så ingen blev lyckligare än jag när jag hittade ett recept med panerad fisk. Tycker nämligen att det är helt ok, och nu när jag har ätit det hela så kan jag varmt rekomendera er att prova! Riktigt gott!

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Lasse F

Låter gott!

2011-02-10 @ 21:22:04
Postat av: Linda

guuud vad gott det ser ut sötnöten! :D

Riktig kock du :D

2011-02-10 @ 23:33:57
URL: http://liindajsi.blogg.se/
Postat av: Marina

Mums! Det där måste jag prova!

2011-02-11 @ 06:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test